Friday, July 23, 2010

abaH ku..saLam keLahiran



dalam ketemengahan nafasku
terdetik dalam nadi hayat ku
memori aku bersamamu

kekal mekar menguntum seribu

tidak lekang dilanda sendu
tetap senyum menjadi tautan rindu...

saat kelahiran ku
dikau menatang dalam pelukan mu
azan dan iqamat jalinan pertama ku
membawa erti kehidupan baru
buat aku,abah, mama dan seisi keluarga ku...

dalam mekar harian nafas ku
ku memoirkan ingatan rindu

kelahiran mu kekal di situ
dalam benak akal fikiran ku

akan ku ingat selalu
dalam setiap nafas denyut nadi ku
kerna dikau lahirnya aku
dalam landskap dunia maju...

abah
menggunung tinggi jasa mu
tak mampu ku balas walau hidup ku beribu
walau nyawa jadi taruhan ku
tak mungkin ku mampu...

abah dalam kelelahan nafas mu
membesar dan memdidik kami anak mu

tiada rungutan ku dengar dari mu

hanya senyum tawa pendamping setia ku...

abah
aku kesal kerna aku takut tidak mampu
pernah ku gambar mencapai cita-cita ku
hanya menjadi doktot buat mu
namun ku gagal di hujung nafas ku
kini, ku gusar melihat mu
bimbang dan gentar kehilangan mu
jauh jarak memisahkan ku dan kamu
namun, apa harus ku laku???
doa jua menjadi iringan tasbih ku...

abah dalam jarak menjarakkan aku dan kamu
aku tahu harus sabar dengan semua yang berlaku
sentiasa berjauh walau dirindu
terubat hanya dengan "call" selalu
namun, ku bimbang kesihatan mu
jagailah abah agar engkau sihat selalu...

abah
besar pengorbanan mu
penuh sabar menunggu
hingga kami anak-anak mu berjaya dahulu
walaupun kesihatan mu tak menentu
tetap engkau tabah di situ...

titis jernih air mata ku
bila mengenangkan diri mu

ajal maut ditangan ALLAH TUHAN ku dan kamu
namun, tertanya mampukah aku kehilangan mu???
tak terjawab dek akal sihat ku
kerna engkau segalanya bagi ku
tiada dua atau tiga penggantimu
hanya engkau abah ku ...


No comments: