Monday, June 6, 2011

---terHentI---

aku
hanya insan bisu yang mudah kaku
menjadi si bisu yang buntu
sang bodoh yang tersipu
selalu bertingkah maju
namun, di hujung aku sendu
kejahilan mempalit takrifan daku
aku hanya insan jahil di mata mu...

lalu mana arah tuju ku...??
aku masih kaku dan buntu
maju ku bukan dengan ilmu
penuh kejahilan dalam diri ku
saat jahil mempaliti diri ku
air mata menitis membajiri sayu
namun, apa yang aku laku...??
masih lagi kaku dan buntu....

sebenarnya.....
aku menjadi rindu
dunia persekolahan yang menerap ilmu
sama rata disentuh jua
namun, kini aku sudah dewasa
acuannya ku pilih tak semena
lalu, haluan mana aku harus tuju
aku ingin kembali ke tempat dulu
memulakan semua yang telah berlalu
aku ingin sekali mengundur haluan ku
namun, semuanya mustahil.....
rembesan air kini makin sendu

akhirnya
tatapan dan memori ingatan
terkubur dan terhenti dalam lensa
pancaran ku perlu meneruskan apa yang telah berlaku


ya ALLAH
aku tahu hanya diri MU mengenali ku
dan aku belum tentu mengenali MU
sepenuh hati ku
begitu juga kekasih hati MU
Nabi muhammad SAW....
lalu, apa yang ku miliki...???

aku jadi tak tentu...
inikah yang aku mampu
aku perlu pada panduan
lalu, aku perlu berusaha sendirian
walau, kaki ini mungkin lemah di lantai perjuangan
moga ada kekuatan untuk ku....


2 comments:

Unknown said...

like this one

nOoR aSiaH said...

uhuk3...thanks 4 like.. gler2 nyer note...