Sunday, July 31, 2011

berMuLa di Sini..

di saat nafas yang ku miliki

ku takluk menjadi tuan diri

hingga aku lupa pada yang hakiki

sehingga kini ku melangkah lagi

menghampiri bulan yang dirahmati ILAHI

setelah lama dipalit noda diri

kebencian, umpatan, cacian, makian dan sifat mazmumah yang dibenci

menjadi perhiasan diri yang tak mungkin ku hindari

nauzubillah YA ALLAHURABBI

betapa hinanya hati ini...

gagal membina rasa sujud dan merendah diri

membangga dengan apa yang dimiliki

hingga lupa semua ini bukan hak diri



saat aku menikmati nafas ini

aku tahu aku bukan nakhoda lagi

aku bukan sang penguasa hakiki

nyawa ini bakal hilang meninggal jasad diri

waktu itu adakah ku bersedia mati...???

jujur hati dan jasad mulai ragu sekali

saat bicara sakratulmaut menghampiri

aku sendiri gentar seluruh jasad dan hati

aku tidak mampu meyakini diri

bahawa aku sudah bersedia menyambut seruan ILAHI

menghadap ALLAH MAHA SUCI....



ramadan telah datang untuk aku huni

melalui ramadan bulan suci

penuh dengan rahmat ILAHI

dan aku inginkan barakah melimpahi diri

dalam pengawasan ALLAHURABBI

agar hati tidak mudah goyah dengan hasutan nafsu sendiri

setelah syaitan dibelenggu nanti

jika nafsu menjadi sang petualang pembelot diri

aku bimbang hati goyah melemahkan kaki

lalu ku terhasut memusnahkan diri

menjadi hamba hina dan dimurkai

nauzubillah..moga dijauhi...



ramadan...ramadan...ramadan...

ahlan wasahlan...

ALLAHUAKBAR...moga sama2 kita meraih kemanisan ramadan...


No comments: