Sunday, July 3, 2011

pilihan ku

ya, kini sebagai bakal guru matematik dalam masa lagi tinggal 3 tahun setengah dalam menghabiskan pengajian ku seudah berapa kali aku menghembuskan nafas lelah ku
ya ALLAH, begitu penatkah aku..?
tidakkah bersyukur aku atas nikmatMU ya ALLAH...?
ya ALLAH, makin lama aku terfikir layakkah aku menjadi sang pendidik
kerna tiba2 saja hati ku dan jasad nie terasa penat dan lelah
salahkah untuk aku merasakan sebegini..??
aku juga insan biasa yang berhak berasa penat dan lelah
ya ALLAh, ini jalan yang aku pilih
lalu, redhakanlah aku dan berikanlah ku kekuatan ya ALLAH
aku terlalu lemah untuk mencoret kekuatan
dalam hati yang makin hari terasa makin lumpuh ya ALLAH
aku terasa penat dan nazak....
perlu dan harus nafas ini terhenti ya ALLAH...???

cikgu...cikgu...cikgu...
adakah hati ini sebenarnya tidak mengikhlaskan segala-galanya..??
menjadi sang pendidik yang penuh kebuntuan
hanya melancarkan peluru pendirian
yang makin lama terasa goyang...
dan akhirnya aku sendiri ingin tumbang dan tersembam
kerana aku begitu penat...
ya ALLAH, layakkah aku menjadi sang pendidik...?
mendidik dalam kesabaran dan kekuatan
kepada harta warisan dunia...

ya ALLAH.
kuatkan titian kaki ku
moga aku mampu maju dan terus berdiri atas kekuatan diri
dalam rahmat MU ya ALLAH...


No comments: