Thursday, August 4, 2011

daLam 1 hari


banyak benda terjadi dalam 1 hari.
1 hari ini jugalah hari ke 4 di bulan ramadan yang mulia
dan malam ini jugalah malam yang ke 5 amalan solat terawih
dijalankan di surau-surau dan masjid mahupun secara individu itu sendiri.
moga sama-sama pahala terawih itu diraih bersama sesama muslimin dan muslimat.
amin...ya RABB..[hatta aku sendiri insan yang lalai]

hati ini, jasad ini...
entah ke mana perlu ku salurkan rasa bersalah dan terseksa diri
kerna apa yang terjadi sesukar dan sekecil zarah yang tak perlu dipandang tinggi
tapi hati dan jasad ini rupanya terlalu rumit

masalah yang datang buatkan saya runsing sendiri
dalam ramadan kali ini, banyak benda yang melalaikan diri
ya ALLAH, inikah diri aku...???
urm... [^~^] insan lain lagi baik dari aku....
rasa cam tak layak jer mengatakan aku hambaMU
jika begini lalai dan kotornya hati serta jasad diri
[kata-kata lebih mudah diutarakan dari melakukannya]


masalah yang meruncing dalam akal pula datang menerjah
soal AMANAH dan KAWAN
ya...sewajarnya menjalankan tugas sebagai penolong ketua kelas
menuntut aku mengambil kehadiran kawan-kawan sekelas
dan nak dikatakan cerita, aku menerima mc yang sama sekali dipalsukan
menerima salinan mc dengan alasan mc asli hilang...
lalu aku memohonnya untuk mendapatkan pengesahan bg salinan mc dari tutor
ya..alhamdulillah dya pergi dapatkan... [aku terima]
dan masuk kali kedua,
dia memberikan aku mc palsu dengan menekapkan no siri dengan pen dakwat basah warna merah dan tandatangan doktor serta namanya dengan pen warna biru..
hatta rakan sekelas yang berada di sebelah aku masa itu pun kata benda itu nampak palsu
inikan pula jika sampai pada pihak pengurusan
[seingat ku dya menyatakan padaku dya ada mc utk tidak hadir, tp apa yang aku dapat..?? semuanya palsu...]
[aku pun ada juga mnipu, tp cukuplah menipu pada tempat yang sepatutnya...]
aku mohon jasa baik dya tuk pergi cari mc asli, tp apa yang dya buat, dya buat salinan mc palsu dan minta pengesahan tutor...[lain ku kata, lain y dyer buat----aku p0wn x faham]

ini bukan soal nk bg kekerasa taw tak keperimanusiaan...owang lain aku boleh tegas..takkan kerana s0wang, aku kena berlembut...aku xmaw dituduh x menjalankan tugas
aku p0wn jahil...tp soal AMANAH nie ler y paling berat terasa....
[sebab tu aku tak suka terima jawatan dan tanggungjawab nie]

aku dh bg banyak masa
guna cara lembut, aku yang kena
xper ler...gtaw jer pihak yang berwajib
c0z aku dh x larat dah....
0wang menipu nie...

[jenis ak--ang xdak apa2 surat dr lecterur taw sbgnya...attandance kosong@ponteng...]


aku bukan nk mengaibkan individu tersebut
tp dengar ler apa aku nak kata
kalau kawan korang ditugaskan tugas yang sama macam aku
TOLONGLAH BANTU DIA DALAM MENJALANKAN TUGAS DIA
DENGAN AMANAH
SEBAB KITA SAMA2 ORANG ISLAM
tahu mana yang perlu...

kalau aku tak tegas..
apa akan jd..??
setakat nie masuk kali ke-2..
nak masuk kali ke berapa yer...??
urm....
[maaf pun aku tak dengar dr mulut dya--nampak nk tunding salah kat aku jer..
tak per ah..aku salah... ku mintak maaf]

[aku nie p0wn blood tempered tinggi gak..jd sebelum ku meletup..aku bla ah... hik3..]



No comments: